|
|
5-6 mei: |
Weer een aantal Red Cedar latjes aangeheeld tegen de essen lat aan.
Er passen er nog twee in met een klein kiertje in het midden.
Even nadenken hoe ik dat ga oplossen, waarschijnlijk met epoxy.
|
|
9-mei: |
Een hele dag aan mijn kano kunnen werken en...... hij is dicht!
De laatste latjes is wel een gevloek en gezucht, maar het is gelukt.
Het laatste latje krijg je er niet meer in met beat en cove dus die moest ik wat afschuinen en daarna dicht gemaakt met verdikte epoxy.
Nu de andere kant nog grof schuren en daarna alles fijn schuren.
|
|
12-13 mei: |
Zaterdag epoxy en glasweefseldoek van 150 cm breed gehaald bij Polyservice.
Dit moet apart besteld worden en kost dus weer extra
Voor de rest geschuurd, geschuurd en geschuurd.
|
|
21-mei: |
Vandaag heb ik de ruiten erin gefreesd en vast gezet met verdikte epoxy.
Nu nog gladschuren.
|
|
|
|
|
23-mei: |
Ik ben begonnen met de juiste plaats te bepapalen voor de windrozen.
Deze heb ik met een fineliner afgetekend en uitgefreesd met mijn Kinzo 'dremel'.
Het frezen is goed gelukt. Je kan vrij precies langs de lijntjes frezen alleen ben ik helaas twee keer een klein beetje uitgeschoten
Het hout werd wel erg dun op sommige plaatsen want ik had natuurlijk ook al aardig geschuurd.
Na flink wat epoxy en de windrozen erin is het wel weer heel erg stevig geworden.
Zie foto's.
|
|
|
|
|
28 mei: |
Alles geschuurd met de excentrische schuurmachine met korrel 120.
Sommige stukjes nog even met de hand gedaan, maar de rest voelde glad aan dus goed genoeg.
Toen werd het tijd om de werkplaats helemaal stofvrij te maken .
Nooit leuk !
De kano heb ik eerst helemaal afgenomen met een kleefdoekje. Wat een stof zat er nog op!!
Daarna ontvet met een beetje was benzine en toen kon de pret beginnen.
Ik heb batches van 210 gram (140 om 70)gemaakt.Dit was genoeg voor 1 kant.
Ik moest op het laatst wel heel snel werken want de epoxy begon al in te dikken. Het was 25 graden in mijn schuur Pffff.
Zie foto's.
|
|
|
|
|
|
Terug naar logboek |
|